woensdag 28 juli 2010

What the F**k is Social Media NOW?

Hallo allemaal,

Persoonlijk probeer ik op de hoogte te blijven wat er allemaal speelt binnen 23 Dingen voor de bibliotheken. Een trend die niet meer te stuiten is, is het gebruik van social media. Steeds meer en meer bibliotheken maken gebruik van social media: OBA Amsterdam, DOK Delft, Bibliotheken Noordoost Fryslân.

De cursus 23 Dingen draait alleen maar om het gebruik van social media: Twitter, Youtube, Facebook, Hyves, Flickr, LibraryThing, etc.

Ik kijk (vooral) buiten de bibliotheekbranche hoe het gebruik van 23 Dingen wordt gebruikt. Als bibliotheek kunnen we nog veel leren over de inzet van social media bij die andere branches.

Eén branche die succesvol kan zijn met social media is de muziekwereld. Iemand die laat zien hoe succesvol social media (kunnen) zijn, is Niels Aalberts met zijn blog EHPO (Eerste Hulp Bij Plaatopnamen). Ik volg hem al een langere tijd en wissel soms tweets met hem uit via Twitter.

Op zijn blog zag ik een verhelderende presentatie wat social media nu eigenlijk betekenen in de wereld met de titel: What the F**k is Social Media NOW?

Lees en leer over de invloed en sterkte van social media of volg hem via zijn blog of zijn Twitter account.

Na de zomer gaat BNOF ook beginnen met de inzet van social media. Zodra er meer duidelijkheid is, wordt iedereen natuurlijk op de hoogte gesteld. Als jullie ideeën, opmerkingen of vragen hebben, laat het me weten d.m.v. een reactie op dit blog, e-mail of via Twitter.

Met digitale groeten,
Patrick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten