donderdag 2 december 2010

Workshop Sociale Media

Afgelopen woensdag (1 december) was ik met Drevis en Joan bij de workshop Sociale Media van Jeroen de Boer (@jtdeboer). Jeroen werkt in de bibliotheek van Leeuwarden en onderhoudt een eigen blog: http://muziekbibliotheek.wordpress.com/. Het was een leerzame presentatie, die mijn persoonlijke visie bevestigde:

We kunnen niet meer om het gebruik van Twitter heen. Heel belangrijk is de mogelijkheid om interactie en klantenbinding te creëren tussen bibliotheek en klant. Twitter kost weinig tijd en levert veel op, al dan niet meetbaar in tijd en geld. Er ontstond een interessante discussie over wat Twitter je kan geven en brengen. Met als sprekend voorbeeld dat Jeroen en ik tijdens de workshop onze eerste 'tweetmeet' hadden. We kenden elkaar alleen via Twitter. Daarnaast is Twitter een snel communicatiemiddel.

Naast Twitter werd er ook aandacht geschonken aan Hyves en aan bloggen (Wordpress). Deze middelen kun je gebruiken om de verdieping in te gaan. Gericht op jongeren en/of ouderen of op specialiteiten en kwaliteiten van de bibliotheek en/of bibliothecaris. Als voorbeeld werd de Suderblog van Bibliotheken Súd Fryslân besproken: http://suderblog.wordpress.com/

Wil je de gehele presentatie bekijken? Dat kan via de volgende link: http://muziekbibliotheek.wordpress.com/2010/12/01/workshop-sociale-media-in-de-bibliotheek/

Volgende week gaan Drevis en ik de workshop "Video en filmen met de Flip Mino" volgen. Ik ben benieuwd!

Als je een vraag hebt over deze presentatie of over Twitter/Hyves/bloggen, aarzel dan niet om die te stellen! Via Twitter of mail.

P.S. Dan is er weer een tweetmeet tussen o.a. Hinke Wiersma (@HinkeWiersma), Franka Slomp (@frankaslomp), Petra Vlasma (@PetriaJanice) en mij (@patrick23dingen).

2 opmerkingen: