donderdag 7 april 2011

My Discoveries

Ik kwam vandaag een handigheid tegen, die ik toch met iedereen wil delen. Het gaat om het aanmaken van een soort themalijst in My Discoveries in de Aquabrowser.

Iedereen is in principe wel bekend met de Aquabrowser en de tool. Vandaag kwam er een peuterleidster bij me die voor mei al een aantal boeken over het thema verkeer wilde hebben.

Ik liet haar daarop de mogelijkheden zien van My Discoveries, waarmee ze zelf een lijst kan samenstellen voor haar peuterspeelzaal. Ik zocht op het zoekwoord 'verkeer' en op 'Strips en prenten'.


Via de knop Bewaren of taggen... kun je het betreffende boek in een bestaande of een nieuwe lijst zetten. Zo'n lijst kun je hieronder zien.


Als je dan klikt op een titel, kom je weer in de Aquabrowser en kun je het boek aanvragen etc. Je ziet dan ook in welke lijst je het betreffende boek hebt staan.


Dit is dan een specifiek voorbeeld voor een peuterspeelzaal, maar je kunt het voor alles gebruiken. Denk aan verhalen- en/of gedichtenbundels, Nederlandse literatuurlijsten, boeken in de media, boeken voor spreekbeurten, etc. etc!

Terugkomend op de peuterleidster: ze gaat thuis zelf een lijst aanmaken en later in april die lijst aanvragen. Voor volgend jaar heeft ze dan zo weer de lijst bij de hand. Hetzelfde geldt voor terugkerende thema's als lente, winter, tellen, vormen, etc.

Ideaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten